آرشیو بهمن ماه 1400

اين سايت در مورد مسائل روانشناسي و بهداست و سلامت روان و درمان انواع اعتيادها و اختلالات رواني فعاليت دارد

ترک ماری جوانا

ترک اعتیاد ماری جوانا | ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا یکی از انواع مواد روانگردان و اعتیاد آور است که از اجزای خشک شدۀ گیاه شاهدانه تهیه می شود. مصرف ماری جوانا می‌تواند عوارض مختلف فکری، روانی و جسمانی را در افراد ایجاد نماید. از طرف دیگر دود حاصل از ماری جوانا بر روی سیستم تنفسی ریه و حلق و بینی تاثیر گذاشته و باعث بروز سرفه‌های مزمن، سینوزیت و برونشیت در افراد می گردد. برخی از مهمترین عوارض مصرف ماریجوانا عبارتند از :

منبع : ترک اعتیاد ماری جوانا

  • اختلال در حافظه
  • یادگیری و ادراک
  • افزایش ضربان قلب
  • عدم هماهنگی حرکات
  • تورم و قرمزی چشم ها
  • احساس کند شدن زمان
  • خنده و اعمال مسخره آمیز
  • احساس تشنگی و خشکی دهان
  • عدم درک موقعیت اطراف و حس گم گشتگی
  • واکنش پذیری بالا تسبت به محرک های خارجی
  • نواسان خلقی و کاهش چشم گیر قدرت تفکرو تصمیم گیری

مادۀ THC موجود در ماری جوانا می تواند خود را از طریق سیستم تنفسی به خون رسانده و به سرعت به سلول های عصبی مغز منتقل شود. در حقیقت ماریجوانا بر روی بخش‌های مختلف مغز که مربوط به کنترل حافظه، توجه و یادگیری هستند، اثرات خود را اعمال می‌کند که البته می‌تواند باعث ایجاد صدمه های مختلفی به حافظه کوتاه مدت و نحوه انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت شود.

مصرف بی رویه ماری جوانا می تواند باعث تغییرات خلقی و ایجاد خشم غیر عادی و پرخاشگری در افراد شود، اما توهم یکی از شایع‌ترین عوارض مخرب مصرف ماری جوانا و یکی از اصلی‌ترین عارضه‎های ایجاد شده توسط این ماده مخدر می باشد.

روش های ترک ماری جوانا

برای ترک ماده محرک ماری جوانا از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که هر کدام به شرایط جسمی، دوز مصرفی و میزان اعتیاد فرد بستگی دارد. اما نکته مهم در رابطه با درمان ماری جوانا این است که این ماده محرک دارای اثرات مختلف روانی در افراد است، در نتیجه فرایند درمان و ترک ماریجوانا بر اساس خدمات روان درمانی استوار می باشد.

در همین رابطه لازم است تا بیماران برای دریافت کمک به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرده و با استفاده از درمان‌های استاندارد، فرایندهای بهبودی خود را در مرکز ترک اعتیاد اهواز و تحت نظارت کادر مجرب و مشاور و روانشناسان مراکز ترک اعتیاد به انجام برسانند.

سم زدایی و ترک ماری جوانا

برای ترک ماریجوانا هیچ روش سریع و غیر عادی وجود ندارد. در حقیقت تنها راه درمان اعتیاد به ماری جوانا، بستری شدن در یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد است که دارای خدمات درمانی مانند روان درمانی و مشاوره مناسب می باشد. برای داشتن یک ترک موفق و بدون بازگشت به مصرف مجدد، لازم است تا یک برنامه درمانی مشخص و دقیق وجود داشته باشد. این برنامه های درمانی در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ با محوریت مقابله با عوامل عاطفی و روانی بازگشت به اعتیاد ارائه می گردد.

مقابله با سوء مصرف ماری جوانا

برای متوقف سازی و ترک ماری جوانا ، لازم است تا به روش صحیح با آن روبرو شد. اولین قدم در راه بهبودی از اعتیاد، دوری از تهیه هرگونه ماده مخدر مانند ماری جوانا می باشد. در قدم بعدی باید از افراد مصرف کننده ماری جوانا فاصله گرفته شود.

فرد در چنین حالتی بدون داشتن حمایت های روانی و عاطفی مناسب نمی تواند دست به چنین کاری بزند. به همین دلیل لازم است تا از ابتدای روند درمان، فرد معتاد از کمک های تخصصی و مشاوره ای بهره‌مند شود. در حقیقت مشاور روانشناس می تواند به شما در مقابله با وسوسۀ مصرف، راهکارها و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار بدهد.

روش جایگزینی در ترک ماری جوانا

برای داشتن ترک موفقیت آمیز ماری جوانا، لازم است مصرف آن را با فعالیت ها و تفریحات سازنده و سالم دیگر جایگزین کنیم. در چنین حالتی با انجام فعالیت های طبیعی و سالم می توان حالت سرخوشی را به دست آورد. در حقیقت افراد معتاد باید بیاموزند تا بدون استفاده از مواد محرک مانند ماری جوانا انرژی لازم را کسب کرده و فعالیت‌های خود را به صورت طبیعی انجام دهند. در چنین حالتی استفاده از خدمات مشاوره روانشناختی می تواند به فرد در رسیدن به رشد و شکوفایی و برگشت به سلامتی، کمک کننده و موثر باشد.

تعامل طولانی مدت با روانشناس

اعتیاد به ماری جوانا دارای عوارض متعدد و شدیدی بر سلامت روان افراد می باشد. در نتیجه پس از قطع مصرف آن لازم است تا افراد به دریافت مشاوره و کمک های تخصصی اقدام نمایند. در همین رابطه داشتن یک تعامل طولانی مدت با درمانگر و روانشناس و شرکت در جلسات مشاوره در مرکز ترک اعتیاد اهواز، پس از ترخیص نیز باید ادامه پیدا کند و بیماران ارتباط خود را با درمانگر حفظ نمایند تا به سلامتی کامل برسند.

سبک زندگی پس از ترک ماری جوانا

مشکلات و دردهای روان‌تنی یکی از مهمترین پدیده هایی است که افراد پس از ترک ماری جوانا با آن روبه‌رو خواهند شد. وجود افسردگی و اضطراب از مهمترین عوامل روانی و عاطفی بازگشت به اعتیاد محسوب می‌شوند. در نتیجه فرد باید با دریافت کمک های تخصصی از درمانگر و روانشناس خود اقدام نماید تا بتواند روند درمان خود را پس از قطع مصرف با موفقیت ادامه داده و به زندگی سالم و بدون مصرف ماری جوانا دست یابد.

ترک ماری جوانا

همانطور که در مقاله ماده محرک ماریجوانا توضیح داده شد، این ماده اعتیاد آور باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی در افراد شده و برای ترک موفقیت آمیز آن باید به مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ که دارای امکانات مناسب درمانی و آموزشی مانند خدمات روانشناسی و روانکاوی هستند، مراجعه شود.

ترک غیر اصولی ماری جوانا می تواند باعث افزایش احتمال سکته و حمله قلبی در افراد شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم که برای ترک اعتیاد به کمپ ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین کشور مراجعه فرمایید.

از طرف دیگر باید توجه داشت که مدت زمان درمان اعتیاد به مواد محرک مانند ماری جوانا به پارامترها و فاکتورهای مختلفی مانند نوع و دوز ماده اعتیاد آور، میزان مصرف، مدت زمان مصرف و وضعیت جسمی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های اولیه مشخص می گردد.

خدمات درمان و سم زدایی اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز

روش درمان برای ترک ماری جوانا به صورت سم زدایی تدریجی می باشد که بین ۱۰ تا ۱۴ روز، فرد مراحل سم زدایی خود را به انجام می‌رساند. در برخی موارد و بر اساس ماده مصرفی و نوع و شدت اعتیاد ممکن است دوران سم زدایی اولیه تا بیست روز نیز ادامه پیدا کند.

درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز شامل حذف کامل ماده مخدر، بدون جایگزینی با هر نوع ماده اعتیاد آور یا مواد مخدر دیگر است. فرد پس از بستری شدن در یکی از مراکز همکار مرکز ترک اعتیاد اهواز مراحل درمانی خود را زیر نظر متخصصین ترک اعتیاد مانند روانشناسان و روانکاوان اعتیاد سپری کرده تا یک ترک موفقیت آمیز و بدون بازگشت را تجربه نماید.

مراکز همکار کمپ ترک اعتیاد اهواز دارای امکانات استاندارد درمانی مانند برگزاری جلسات آموزشی به صورت گروهی و فردی می باشند. فضای درمانی در این مراکز امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی را برای ترک اعتیاد ماری جوانا ارائه می دهند. از طرف دیگر این مرکز درمانی دارای شعب همکار و کمپ ترک اعتیاد بانوان می باشد که بانوان می‌توانند در آن بستری شده و روند درمان خود را در بهترین مراکز ترک اعتیاد در کشور به انجام برسانند.

منبع : ترک اعتیاد ماری جوانا

 

۰ ۰

ترک حشیش

ترک حشیش | حشیش چیست؟

حشیش یکی از انواع مواد روانگردان است که از عصاره برگ و ساقه گیاه شاهدانه تولید می شود. مصرف این ماده روانگردان باعث ایجاد عوارض جسمی و روانی متعددی مانند حملات شدید اضطرابی یا پانیک، خشکی دهان، افت فشار خون و افزایش ضربان قلب در افراد می‌شود، اما اینها تنها عوارض مصرف حشیش نیست و می‌تواند اختلالات جدی‌تری نیز ایجاد نماید که عبارتند از :

منبع : ترک اعتیاد حشیش

  • گیجی
  • اختلالات حافظه
  • اختلالات در درک و حافظه
  • تشنج
  • بیمارهای تنفسی

در حقیقت مصرف حشیش باعث مختل شدن کارکرد بخش های مختلفی از مغز می گردد که مسئول حافظه کوتاه مدت و همچنین انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت می باشند.

ترک حشیش

مصرف حشیش باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی در افراد شده و برای ترک اعتیاد آن نیاز به مراجعه به مراکز ترک اعتیاد که دارای خدمات مشاوره روانشناسی و روانپزشکی مانند مرکز ترک اعتیاد هستند می باشد. باید توجه داشت که ترک غیر اصولی ماده روانگردان حشیش باعث افزایش احتمال سکته قلبی و مغزی در افراد می شود، در نتیجه پیشنهاد ما این است که برای ترک اعتیاد حشیش به مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور مراجعه فرمایید.

روش ترک اعتیاد حشیش

همانطور که در مقاله ماده مخدر حشیش توضیح داده شد، این ماده محرک مانند ماری‌جوانا دارای قدرت اعتیادآوری بالایی است و سوء مصرف آن باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیر بر سلامت جسم و روان افراد می گردد. مصرف این ماده تاثیرات مستقیمی بر سیستم عصبی و مغزی مصرف‌کننده وارد می‌کند و می‌تواند تمامی جنبه های زندگی فرد را تحت شعاع قرار داده و باعث آشفتگی های گوناگون در زندگی فرد شود.

همان طور که می دانیم ترک حشیش علاوه بر درمان های جسمانی و متوقف سازی اعتیاد جسمی نیاز به دریافت خدمات مشاوره روانشناختی دارد. افراد برای کامل نمودن فرآیند درمان خود باید با استفاده از خدمات مشاوره ای که به منظور ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز ارائه می‌شود، به ترک قطعی حشیش پرداخته تا از بازگشت مجدد جلوگیری به عمل آورند.

طول درمان اعتیاد به حشیش

ترک اعتیاد حشیش دارای مراحل مختلفی است که در نخستین مرحله، فرد به دفع سموم و خارج شدن اثرات حشیش از بدن نیاز دارد، تا آمادگی لازم را برای ادامه روند درمان پیدا کند. در این بین پاکسازی و سم زدایی بدن فرد به پارامترها و عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌تواند مدت زمان درمان را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی خروج ماده مخدر  THCموجود در حشیش، بین ۱۰ الی ۶۰ روز زمان می‌برد، اما پروسه درمان اعتیاد به حشیش کوتاه تر بوده و با استفاده از جلسات مشاوره ای پس از ترخیص و اتمام دوره درمانی در مرکز ترک اعتیاد می‌توان از هرگونه وسوسه و لغزش و بازگشت مجدد جلوگیری به عمل آورد.

خدمات درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز

درمان و ترک اعتیاد حشیش به صورت سم زدایی تدریجی در یک دوره درمانی ۲۱ روزه صورت می پذیرد  که در صورت بروز و وجود علائمی همچون هذیان گویی و مشکلات فکری و روانی نیاز است تا درمان به صورت تدریجی ادامه پیدا کند.

توجه داشته باشید که تمامی مراحل درمان در کمپ ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد مانند روان‌شناسان و روانکاوان اعتیاد می‌باشد و مددیاران مرکز با مراقبت‌های شبانه روزی علاوه بر حفظ سلامتی مددجو، شرایطی را ایجاد می‌کنند تا بهترین نتیجه از ترک اعتیاد بدون بازگشت ایجاد شود. مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ با ارائه امکانات استاندارد و مناسب، فضای درمانی مناسبی را برای افراد ایجاد نموده است. ضمناً این مرکز با ایجاد مراکز ترک اعتیاد بانوان تمامی امکانات رفاهی، اقامتی و درمانی مورد نیاز را برای بانوان به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین کشور ایجاد کرده است.

توجه داشته باشید که طول مدت درمان و ترک حشیش به عوامل مختلفی مانند نوع و دوز ماده اعتیادآور همچنین مدت زمان اعتیاد و سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های اولیه مشخص می گردد.

منبع : ترک اعتیاد حشیش

 

۰ ۰

ترک نیکوتین

ترک نیکوتین | نیکوتین چیست؟

نیکوتین یکی از انواع مواد سمی است که از گیاه تنباکو به دست می آید. این ماده تاثیرات روانگردانی دارد و دارای نیمه عمر تاثیرات حدودا یک ساعت می باشد. هنگامی که فردی از توتون یا تنباکو استفاده می کند، نیکوتین موجود در آن از طریق شش ها و سیستم تنفسی فرد جذب شده، وارد گردش خون می شود و خود را به مغز می رساند. پس از ورود به مغز، قند خون به شدت افزایش پیدا کرده و باعث تپش قلب، افزایش فشار خون و تنفس تند در فرد می گردد، از طرف دیگر نیکوتین دارای تاثیرات محرکی است اما میتواند تاثیرات کند کنندگی نیز اعمال کند.

منبع : ترک اعتیاد نیکوتین

مسمومیت در اثر مصرف نیکوتین دارای علائم و عوارض مختلفی است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • تهوع
  • سردرد
  • اسهال
  • سرگیجه
  • استفراغ
  • رنگ‌ پریدگی
  • آب‌ریزش از دهان
  • افزایش فشار خون
  • عدم تمرکز
  • عرق سرد
  • لرزش
  • گیجی

اما اینها تنها عوارض مصرف نیکوتین نیست و تاثیرات مختلف دیگری مانند اختلال در چرخه خواب و کاهش میزان خواب عمیق در افراد می گردد. مصرف نیکوتین باعث می‌شود تا فرد دچار بیداری های مکرر در طول شب و احساس خستگی در طول روز شود.

داروهای موثر در ترک نیکوتین

همانطور که در مقاله ترک‌ سیگار توضیح داده شد، روشهای مختلفی برای قطع مصرف و ترک نیکوتین وجود دارد، اما در این بین استفاده از برخی داروها می تواند به روند درمان و ترک ماده نیکوتین کمک کننده باشد. اما نکته مهم در رابطه با ترک اعتیاد به نیکوتین این است که مانند انواع اعتیادهای دیگر، درمانهای روانشناختی در بهبودی از اعتیاد به این ماده روانگردان بسیار مهم است و بدون دریافت کمک های تخصصی در زمینه روانشناسی نمی توان ترک موفقی را تجربه کرد.

از طرف دیگر استفاده از دارو در کنار کمک‌های روانشناختی باید حتماً با تجویز پزشک صورت گیرد و به صورت خودسرانه نمی‌توان از این داروها استفاده کرد. داروهایی که در ادامه به آنها اشاره می شود، بدون تجویز پزشک نمی توان استفاده کرد و موارد منع مصرف نیز دارند. به عنوان مثال، بانوان باردار و شیرده و همچنین افراد زیر ۱۸ سال، برای مصرف این داروها حتماً باید طبق دستور پزشک عمل نمایند.

داروی بوپروپیون

داروی بوپروپیون یکی از انواع داروهای ضد افسردگی است که دارای تاثیراتی مانند نیکوتین میباشد. این دارو سطح دوپامین و نوراپی نفرین را در شخص افزایش داده و می تواند به کنترل وضعیت و همچنین افزایش وزن در دوران پس از ترک نیکوتین کمک نماید. مصرف این دارو نیز دارای عوارضی همچون بی خوابی، سردرد و پریشانی نیز می باشد که برای مصرف آن حتماً باید طبق دستور پزشک عمل شود.

نورتریپتیلین

تاثیرات این دارو نسبت به دیگر انواع داروهای ترک نیکوتین بسیار بیشتر است و معمولاً پزشک زمانی از آن استفاده می کند که داروهای دیگر نتوانند تاثیرات مناسبی را داشته باشند. این دارو یکی از انواع داروهای ضد افسردگی می باشد که دارای اثراتی مشابه نیکوتین است، به شکلی که باعث احساس عدم نیاز به مصرف نیکوتین می گردد. از طرف دیگر مصرف این دارو دارای عوارضی مانند خشکی دهان و همچنین مشکلات گوارشی نیز می باشد.

وارنیکیلین

این دارو دارای تاثیرات کاهنده نیکوتین بر مغز می باشد. وارنیکیلین، برروی گیرنده‌های نیکوتین در مغز تاثیر گذاشته و باعث کاهش میزان لذت نیکوتین در فرد می‌گردد. اما مصرف این دارو دارای عوارضی می باشد که مهمترین آنها عبارتند از :

  • تهوع
  • سردرد
  • بی خوابی
  • کابوس های شبانه

ترک نیکوتین و خدمات روانشناختی

همانطور که توضیح دادیم، اعتیاد به نیکوتین و ترک سیگار مانند انواع اعتیادهای دیگر نیاز به درمان‌های روانشناسی و خدمات مشاوره روانشناختی دارد. در حقیقت استفاده از داروهای ترک سیگار و برچسبهای ترک نیکوتین تنها به صورت جسمی می توانند بر روی فرد تاثیر بگذارند. اما فرد باید با استفاده از درمان های تخصصی و روانشناسی به تغییر چارچوب های ذهنی و همچنین اصلاح سبک زندگی خود اقدام نماید.

در همین رابطه، جلسات مشاوره روان درمانی برای ترک نیکوتین در مرکز ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت روانشناس و تیم درمانی با استفاده از آخرین استانداردهای درمانی انجام می پذیرد.

روشهای اشتباه ترک اعتیاد نیکوتین

یکی از متداول ترین و مخرب ترین راههای ترک اعتیاد، جایگزینی یک ماده مخدر با ماده اصلی مصرفی می باشد. استفاده از این روش ها نه تنها به افراد کمک نمی کند، بلکه باعث ایجاد اعتیاد و وابستگی به یک ماده مخدر جدید در فرد می گردد. به همین دلیل لازم است تا در این باره بیشتر بدانیم تا از بروز اینگونه اشتباهات جلوگیری به عمل آوریم.

1- سیگارهای الکترونیکی

بسیاری از افراد تصور می کنند استفاده از سیگارهای الکترونیکی می‌تواند به ترک سیگار و اعتیاد به نیکوتین کمک کند، اما باید بدانیم که این محصولات نمی توانند به ترک اعتیاد کمک کنند، زیرا به صورت مستقیم در این گونه محصولات الکترونیکی، نیکوتین وجود دارد، بنابراین به فرد برای ترک نیکوتین کمکی نمی‌کنند.

2- سیگار های طعم دار

در رابطه با مصرف سیگارهای طعم دار مانند سیگار برگ و یا پیپ، باید بدانیم که این محصولات ممکن است حتی از سیگارهای ساده نیز اعتیاد آور تر باشند و مشکلات بیشتری را برای سلامت فرد ایجاد کنند. از طرف دیگر مصرف این گونه سیگارهای طعم دار به هیچ وجه نمی تواند باعث ترک اعتیاد شوند، بلکه شدت اعتیاد و میزان خسارات ناشی از مصرف نیکوتین را افزایش می دهند.

3- قلیان و تنباکوی بدون دود

مصرف قلیان یا تنباکو نه تنها در ترک اعتیاد نیکوتین تاثیری ندارد، بلکه می تواند باعث ایجاد بیماری هایی  مانند عفونت دهان و ریه شود. از طرف دیگر با تنباکو‌های بدون دود حاوی مقادیر زیادی از نیکوتین هستند و احتمال ابتلا به انواع سرطان دهان، حنجره و عفونت لثه را به شدت افزایش می دهند.

4- آدامس و آبنبات ترک سیگار

این محصولات که مورد تایید سازمان غذا و دارو نیز نیستند، هیچ کمکی به روند ترک اعتیاد به سیگار و نیکوتین نمی کنند. در نتیجه افراد باید از مصرف این گونه محصولات جداً خودداری کنند.

ترک نیکوتین

نیکوتین یکی از انواع مواد مخدر و روانگردان است که تعداد بسیار زیادی از افراد به دلیل مصرف و اعتیاد به آن جان خود را از دست می دهند. مرگ و میرهای ناشی از این ماده بیشتر از اعتیاد به الکل، مواد مخدر اعتیادآور، تصادفات، قتل، خودکشی و حتی آتش سوزی می باشد. در نتیجه ترک ماده نیکوتین باید در اولویت برنامه های شخصی یک فرد مبتلا به اعتیاد به نیکوتین باشد.

بهترین درمان برای ترک اعتیاد نیکوتین استفاده از روش‌های روانشناختی و کمک های تیم روان درمانی و مشاورین ترک اعتیاد است. به همین دلیل توصیه ما این است که برای ترک اعتیاد نیکوتین به کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ مراجعه کرده تا با استفاده از متدهای درمانی و جلسات مشاوره تیم درمانی کمپ ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین کشور بتوانید موثرترین نتیجه را در زمینه ترک اعتیاد به نیکوتین به دست آورید.

سوالات متداول

آیا نیکوتین یک ماده مخدر است؟
به طور حتم بله. نیکوتین یک ماده مخدر و روانگردان است که تاثیرات مخربی بر سیستم عصبی و روانی افراد می گذارد. این ماده باعث ایجاد وابستگی روانی در افراد شده و اعتیاد به آن هم ردیف اعتیاد به هروئین میباشد.

آیا برای ترک نیکوتین و سیگار باید در مرکز ترک اعتیاد بستری شد؟
برای ترک اعتیاد نیکوتین لازم نیست که در یک مرکز ترک اعتیاد بستری شوید، اما مانند انواع اعتیاد های دیگر ترک اعتیاد به نیکوتین نیاز به کمک های تخصصی و جلسات روان درمانی و مشاوره ترک اعتیاد دارد. به همین دلیل لازم است تا با استفاده از کمک های تخصصی و مشاوره ترک اعتیاد، روند درمان خود را بر پایه برنامه‌های دقیق درمان مدار به انجام برسانید.

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مدت زمان ترک نیکوتین و طول درمان اعتیاد به انواع مواد اعتیاد آور به عوامل و فاکتورهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، مدت زمان اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

منبع : ترک اعتیاد نیکوتین

۰ ۰

ترک فنتانیل

ترک فنتانیل | فنتانیل چیست؟

کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ : همانطور که در مقاله داروی فنتانیل توضیح داده شد، این ماده یکی از انواع مسکن های شبه افیونی است که عملکردی مانند ماده مخدر متادون دارد و غالباً برای تسکین دردهای بیماران به عنوان یک مسکن قوی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : ترک اعتیاد فنتانیل

فنتانیل یکی از انواع مخدرهای پرقدرت است و با تحقیقات انجام شده قدرتش ۵۰ درصد بیشتر از هروئین می باشد و صد برابر مورفین خاصیت اعتیاد آوری دارد. خاصیت آرامش بخشی و قدرت بالای این داروی مخدر می‌تواند باعث ایجاد وابستگی های بسیار شدید روانی و جسمی در افراد گردد.

فنتالین با ایجاد وابستگی های روانی و جسمانی بسیار شدید جزو مواد مخدر خطرناک و کشنده قرار می گیرد و در دنیا در دسته داروهای کنترل شده طبقه بندی می گردد. به طور کلی می‌توان گفت که ترک فنتانیل مانند ترک کوکائین یا ترک شیشه باید حتما در یک مرکز ترک اعتیاد به انجام برسد تا علاوه بر سم زدایی و قطع وابستگی جسمی، افراد با استفاده از خدمات مشاوره روانشناختی بتوانند تاثیرات و عوارض مخرب این داروی کشنده را مدیریت کرده و درمان نمایند.

همانطور که میدانیم این دارو در رده داروهای مخدر کشنده‌ای مانند کوکائین و شیشه قرار میگیرد و مانند این مواد دارای عوارض مخرب بسیاری برای مصرف کننده می باشد. برخی از مهمترین عوارض مصرف فنتانیل عبارت است از :

  • خستگی شدید
  • تغییر حالت مردمک ها
  • برهم خوردگی ریتم قلبی
  • مشکلات تنفسی و تشنج
  • حالت تهوع، سرگیجه و غش
  • مشکلات پوستی و خارش شدید

عوارض یاد شده تنها بخشی کوچکی از عوارض اعتیاد می باشد. توجه داشته باشید که ترک فنتانیل یا مصرف خودسرانه این داروی مخدر می‌تواند عوارض کشنده جبران‌ناپذیری از جمله اوردوز را برای مصرف کننده ایجاد نماید.

ترک فنتانیل

همانطور که توضیح دادیم فنتانیل یک داروی بسیار اعتیادآور می باشد. ترک اعتیاد فنتانیل نیازمند دریافت خدمات ترکیبی و چند جانبه می باشد، زیرا علاوه بر درمان جسمی، فرد نیاز دارد تا با دریافت خدمات مشاوره روانشناختی از لحاظ روانی و فکری نیز از اعتیاد خارج شود و به سلامت روان خود مجدداً دست یابد. ترک فنتانیل در مرکز ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت مشاوران و روانشناسان اعتیاد می باشد که به صورت شبانه روزی در اختیار مددجویان و مقیمان مرکز انجام می پذیرد.

روش صحیح ترک اعتیاد

برای داشتن یک ترک موفقیت آمیز می بایست تمامی عوامل بازگشت به اعتیاد اعم از عوامل روانی و عاطفی شناسایی شده و برای متوقف سازی آنها اقدام شود. همانطور که می دانیم اعتیاد یک بیماری چند وجهی روحی، روانی و جسمانی است که بخش اعظم آن مربوط به مسائل و پدیده های عاطفی و روانی در افراد است. به طور حتم برای رهایی و ترک اعتیاد فنتانیل نیز باید از کمک های تخصصی روانشناختی استفاده شود تا افراد بتوانند با موفقیت به روند ترک اعتیاد خود ادامه دهند. 

خدمات درمانی و ترک اعتیاد اهواز کمپ

درمان و ترک اعتیاد فنتانیل به صورت سم زدایی استاندارد و تدریجی در یک یا چند دوره درمانی انجام می گیرد و در صورت بروز علائم و عوارض با نظارت متخصصین حاضر در مرکز شرایط کنترل خواهد شد و بستری ادامه پیدا می کند.

درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان و مشاورین اعتیاد قرار دارد که با مراقبت شبانه روزی توسط مددیاران حاضر در مرکز علاوه بر حفظ سلامتی مددجویان و مقیمان سعی می شود تا بهترین نتیجه از ترک اعتیاد بدون بازگشت حاصل شود. در مراکز همکار کمپ ترک اعتیاد در اهواز، شرایط درمانی و محیطی مناسب و استاندارد وجود دارد تا در سراسر کشور و در شهرهای مختلف به مددجویان کمک برسانند. لازم به ذکر است کمپ ترک اعتیاد بانوان در اهواز به صورت مجزا با امکانات رفاهی و درمانی مناسب و با ارائه خدمات روانشناختی آماده خدمت به مددجویان و بانوان می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که طول زمان ترک فنتانیل و درمان انواع اعتیاد به فاکتورها و عوامل مختلفی همچون نوع و دوز ماده اعتیاد آور، میزان مصرف و همچنین شرایط جسمانی و سلامت فرد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

منبع : ترک اعتیاد فنتانیل

۰ ۰

ترک قرص خواب

ترک قرص خواب | قرص خواب چیست؟

یکی از مهم ترین و چالش برانگیز ترین مشکلاتی که افراد در طول زندگی خود با آن روبرو هستند موضوع اختلالات خواب می باشد. در حقیقت بی خوابی های شبانه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که افراد برای حل و فصل آن  انرژی زیادی صرف می کنند. می توان گفت که افراد برای بهبود این وضعیت تلاش های بسیاری می‌کنند، اما یکی از مشکل‌زا ترین موضوعات در رابطه با اختلال خواب، مصرف قرص های خواب آور است که باعث ایجاد عوارض متعددی برای افراد مصرف کننده می گردد.

منبع : ترک اعتیاد قرص خواب

به دلیل تاثیرات آرام بخشی و تسکین دهندگی قرص های خواب آور، مصرف اینگونه داروها رواج یافته و همین موضوع باعث تشویق افراد به ادامه مصرف این داروها می گردد. از طرف دیگر استفاده طولانی مدت و خارج از دستور پزشک قرص های خواب آور باعث ایجاد وابستگی شدید ذهنی، روانی و همچنین جسمی در افراد می‌شود و فرد برای ترک قرص خواب باید به یک مرکز ترک اعتیاد مراجعه نماید. این دسته از داروهای خواب آور دارای انواع مختلفی هستند، اما مهمترین آنها بنزودیازپین ها هستند که افراد برای ترک دیازپام، ترک آلپرازولام و یا ترک زولپیدم حتماً باید از کمک های تخصصی و خدمات ترک اعتیاد استفاده نمایند.

مصرف خارج از دستور و بدون نظارت پزشک، باعث ایجاد میل شدید به مصرف اینگونه داروهای خواب آور می‌گردد، اما باید بدانیم که قطع مصرف یکباره اینگونه داروها نیز می‌تواند عوارض متعددی را برای سلامتی فرد مانند فراموشی و برخی اختلالات روانی را ایجاد نماید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای ترک اعتیاد قرص خواب، حتما از مرکز ترک اعتیاد اهواز کمک بگیرید، زیرا ترک انواع قرص های خواب‌آور نیاز به درمان های ترکیبی و چند جانبه دارد.

اعتیاد به قرص خواب

مصرف خودسرانه داروهای خواب آور و آرام بخش می تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و جسمی در افراد شود و علائم وابستگی مختلفی را ایجاد نماید. برخی از مهمترین علائم وابستگی به قرص خواب عبارت است از  :

  • میل غیرمنطقی به مصرف
  • دریافت بیشتر از دستور پزشک
  • مصرف خارج از دستور پزشک
  • فراموشی و بروز علائم جسمی و ذهنی

عوارض درازمدت قرص خواب

مصرف طولانی مدت انواع قرص خواب می تواند باعث ایجاد عوارض متعدد و شدیدی برای فرد مصرف کننده گردد. عوارض ایجاد شده بر روی یک طیف قرار دارند و ممکن است از ضعیف و خفیف تا شدید و کشنده بروز نمایند. برخی از مهم ترین این علائم عبارتند از :

  • استفراغ
  • افسردگی
  • تعریق بیش از حد
  • افزایش ضربان قلب

اما همانطور که می دانیم مصرف طولانی مدت قرص خواب می تواند خطرات کشنده را برای فرد مصرف کننده داشته باشد. برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

  • کما
  • ریتم نامنظم قلب
  • تنفس سطحی و آهسته

ترک اعتیاد انواع قرص خواب

استفاده بی رویه و خارج از دستور پزشک قرص خواب می تواند تاثیرات مخربی بر جسم و روان افراد وارد آورد. به همین دلیل برای درمان و متوقف سازی اعتیاد به قرص خواب حتماً باید از روش های درمان چند جانبه و ترکیبی استفاده شود. در همین راستا استفاده از خدمات ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز که تحت مراقبت روانشناسان و تیم درمانی قرار دارد، می تواند به افراد کمک کند تا روند درمان موفقی را تجربه نمایند.

ترک بستری قرص خواب

برای ترک قرص خواب روشهای مختلفی وجود دارد، اما یکی از بهترین و مناسب ترین روش های ترک انواع قرص خواب آور استفاده از روش‌های بستری میان مدت در مرکز درمان اعتیاد می باشد. در این روش، افراد علاوه بر درمان جسمی و قطع مصرف می‌توانند به کمک تیم روان درمانی و مشاورین ترک اعتیاد به درمان‌های روانشناختی خود در مرکز ترک اعتیاد اهواز، بپردازند. افراد با کمک متخصصین ترک اعتیاد و کادر درمانی با تجربه، تحت مراقبت های شبانه روزی قرار  می گیرند و با آخرین متدهای درمانی می توانند بهترین نتیجه را از ترک اعتیاد خود بگیرند.

خدمات درمانی مرکز ترک اعتیاد اهواز

درمان اعتیاد و ترک قرص خواب و انواع مواد اعتیاد آور دیگر به شکل ترک جسمی استاندارد و تدریجی بوده و به صورت اقامت در دوره های درمانی میان مدت در مرکز ترک اعتیاد اهواز، انجام می پذیرد.

ترک اعتیاد در این مرکز درمان اعتیاد به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور، تحت نظارت دائمی متخصصین ترک اعتیاد شامل روانشناسان و روانکاوان اعتیاد و همچنین مراقبت های شبانه روزی  مدد یاران حاضر در مرکز انجام می‌پذیرد تا افراد و مقیمان مرکز، علاوه بر بازیابی سلامت جسمی و روانی خود بتوانند بهترین نتیجه را از یک ترک اعتیاد بدون بازگشت به دست آورند.

در همین راستا مرکز ترک اعتیاد اهواز با فراهم آوردن امکانات اقامتی و درمانی مناسب و استاندارد و ایجاد فضای درمانی مجهز برای آقایان و بانوان، شرایطی را به صورت مجزا فراهم کرده تا افراد بتوانند در مجهزترین مراکز ترک اعتیاد ایران اقامت گزینند.

سوالات متداول

آیا مصرف قرص خواب اعتیاد آور است؟
به طور حتم بله. داروهای خواب آور مانند آلپرازولام و دیازپام جزو خانواده بنزودیازپین طبقه‌بندی می‌شوند. این داروها با تاثیرات مخربی که بر سیستم عصبی افراد می گذارند، می‌توانند باعث ایجاد وابستگی های شدید جسمی و البته ذهنی و روانی در افراد شوند. از طرف دیگر افراد به صورت خودسرانه نمی توانند مصرف این داروها را قطع نمایند و برای ترک آنها حتماً باید از کمک های تخصصی و استاندارد استفاده شود.

آیا برای ترک قرص خواب میتوان در خانه اقدام کرد؟
متاسفانه خیر. قرص های خواب آور به نسبت تأثیرات و عوارضی که ایجاد می‌کنند و همچنین مدت زمان و میزان مصرف، می‌توانند در هنگام قطع مصرف عوارض شدیدی را برای افراد ایجاد نمایند. در نتیجه برای ترک قرص خواب حتماً باید از مراکز ترک اعتیاد استفاده شود تا با استفاده از ترک بستری میان مدت بتوان از عوارض ایجاد شدۀ جدیدتر، جلوگیری به عمل آورد. در حقیقت بدون وجود کمک های تخصصی و نظارت درمانگران نمی‌توان برای ترک اعتیاد قرص خواب اقدام کرد.

 

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که طول درمان اعتیاد به عوامل و فاکتورهای مختلفی همچون نوع ماده مصرفی، مدت اعتیاد و سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که تنها پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

 

منبع : ترک اعتیاد قرص خواب

۰ ۰

ترک لورازپام

ترک اعتیاد لورازپام | لورازپام چیست؟

همانطور که می دانیم لورازپام یکی از انواع داروهای خواب آور و مسکن است که توسط پزشک برای بیماران تجویز می گردد. اما این دارو یکی از انواع داروهای اعتیادآور است که در صورت استفاده خودسرانه میتواند باعث ایجاد وابستگی های شدید در افراد گردد. نکته مهم این است که عوارض اعتیاد به این داروی مخدر با سایر انواع داروها و مواد مخدر کاملا متفاوت بوده و برای ترک آن نیاز است تا با استفاده از کمک‎های تخصصی و خدمات مشاوره و روان درمانی اقدام شود. زیرا قطع مصرف آن به صورت غیر اصولی و بدون نظارت متخصص اعتیاد می‌تواند عوارض مخربی را برای سلامت فرد ایجاد نماید.

منبع : ترک اعتیاد لورازپام

برخی از مهم ترین عوارض ایجاد شده توسط لورازپام عبارتند از:

  • سرگیجه
  • اختلالات خواب
  • اختلالات دیداری
  • اختلالات جنسی
  • عدم هماهنگی اعضای بدن
  • اختلالات و بیماری های گوارشی

ترک لورازپام نیاز به شرایط تخصصی و کمک های درمانی دارد و فرد حتما باید در مرکز ترک اعتیاد بستری شود، زیرا قطع مصرف غیر اصولی آن می تواند باعث تشنج و کما و یا حتی مرگ گردد. به همین دلیل لازم است تا افراد تحت نظارت متخصصین و روانشناسان اعتیاد در محیط درمانی بستری شده تا تمامی وضعیت ها و شرایط ناخواسته ترک اعتیاد به لورازپام تحت کنترل قرار گیرد.

یکی از متداول‎ترین سوالاتی که بیماران در رابطه با ترک اعتیاد به لورازپام دارند، درباره مدت درمان می باشد که البته این زمان به میزان دوز مصرفی و طول عمر اعتیاد بستگی دارد که البته در افراد می‌تواند متفاوت باشد. این زمان پس از انجام تست‌های اولیه دقیق‌تر مشخص می گردد.

درمان اعتیاد به لورازپام

همانطور که می دانیم لورازپام یکی از انواع داروهای مخدر قوی است که بر روی سیستم عصبی مرکزی و عملکرد مغز تاثیرات مخرب بسیاری را تحمیل می‌کند. از طرف دیگر تاثیرات آسیب زای آن برروی مغز می‌تواند عوارض طولانی مدتی را ایجاد نماید، به همین دلیل برای داشتن یک ترک موفقیت آمیز و درمان و ترک لورازپام، لازم است به مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ مراجعه نمایید تا تحت نظر روانشناس و مشاورین اعتیاد از برنامه دقیق درمانی بهره مند شوید.

درمان بستری لورازپام

اقامت میان مدت و بستری شدن در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ برای ترک اعتیاد لورازپام، یکی از بهترین روش‎های درمانی می باشد که بیماران به وسیله آن می توانند از خدمات روان درمانی و مشاوره‎های فردی و گروهی و همچنین جلسات آموزشی برای درمان خود بهره مند شوند. با حضور در کمپ ترک اعتیاد می‌توانید از کمک های تخصصی روان شناسان و متخصصین استفاده کرده و با وسوسه مصرف مجدد مقابله کنید.

ترک لورازپام

همانطور که توضیح دادیم داروی لورازپام دارای خاصیت‏های آرامبخشی و خواب آوری می باشد که می تواند تاثیرات مستقیمی بر روی سیستم عملکردی مغز و اعصاب وارد آورد. به همین دلیل برای دستیابی به یک ترک موفقیت آمیز لازم است تا به مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور که تمامی مراحل درمانی در مراکز همکار آن، تحت نظارت روانشناسان و متخصصین اعتیاد انجام می پذیرد، بستری شوید تا از مراقبت های شبانه روزی و امکانات اقامتی و رفاهی استاندارد بهره مند گردید.

همچنین باید توجه داشته باشید که طول درمان اعتیاد در ترک اعتیاد به لورازپام به فاکتورهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده اعتیادآور و همچنین مدت زمان مصرف و مشکلات جسمی فرد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های اولیه مشخص خواهد شد.

خدمات درمانی مرکز ترک اعتیاد اهواز

برای دریافت خدمات درمانی و اقامتی جهت ترک لورازپام و انواع مواد اعتیاد آور دیگر در یکی از مراکز همکار کمپ ترک اعتیاد اهواز و همچنین برای ترک انواع مواد مخدر می‎توانید به صورت میان مدت با استفاده از درمان سم زدایی تدریجی در یک یا چند دوره درمانی در مراکز اهواز کمپ بستری شده و تحت نظر متخصصین دوره های درمانی خود را سپری نمایید.

درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد روانشناسان و روانکاوان می باشد که با مراقبت های دائمی به انجام می رسد تا علاوه بر سلامتی جسمی مراجعه کنندگان افراد بتوانند نتایج قابل قبولی از ترک اعتیاد لورازپام خود را به دست آورند. مراکز همکار کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ با امکانات رفاهی و اقامتی استاندارد و مناسب آماده است تا به افراد کمک نماید. همچنین با ایجاد فضای درمانی مجزا برای بانوان با ارائه امکانات رفاهی ورزشی و درمانی شرایط اقامت قابل قبولی را برای مددجویان فراهم آورد.

منبع : ترک اعتیاد لورازپام

۰ ۰

ترک دیازپام

ترک دیازپام | دیازپام چیست؟

دیازپام یکی از انواع داروهای آرامبخش است که به والیوم معروف است و معمولاً برای درمان انواع اختلالات و حملات عصبی، رفع اضطراب و حملات پانیک مورد استفاده قرار می گیرد. اما بسیاری از افراد برای تجربه آرامش بیشتر به مصرف خودسرانه آن و خارج از دستور پزشک روی می آورند.

منبع : ترک دیازپام

آیا دیازپام اعتیاد آور است؟

همانطور که می‌دانیم دیازپام یکی از انواع داروهای مخدر و اعتیاد آور است که در صورت استفاده خودسرانه آن در دوزهای نامشخص و بدون تجویز پزشک می تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی در افراد گردد. نکته حائز اهمیت در ترک دیازپام این است که این ماده به سرعت باعث ایجاد وابستگی برای بدن افراد می گردد و ادامه مصرف آن می تواند باعث وابستگی و اعتیاد به دیازپام در افراد شود. برخی از علائم و عوارض آن عبارتند از :

  • رعشه و دوبینی
  • اختلالات گفتاری
  • اختلال در قضاوت
  • گفتار بریده بریده و نامفهوم
  • اسپاسم و گرفتگـی عضلات
  • تشنج و گرفتگی عضلات بدن
  • بی اشتهایی و حالت تهوع مکرر
  • ادرار سخت و سوختگی در زمان ادرار

اما باید توجه داشت که عوارض ذکر شده تنها علائم و نشانه های اعتیاد به دیازپام نیست و عوارض دیگری در افراد بر اساس شرایط مختلف جسمی و روانی می تواند بروز پیدا کند که تنها با بررسی‌های دقیق متخصصین می توان آنها را شناسایی کرد.

روشهای ترک دیازپام

مصرف داروهای خواب آور و مخدر بر روی سیستم عصبی و مغز افراد تأثیرات مخرب بسیاری را ایجاد می کند. در نتیجه برای ترک آن علاوه بر درمان های جسمی و فیزیکی نیاز به درمان‌های روانشناختی مانند روانکاوی وجود دارد که حتماً باید تحت نظارت روانشناس و مشاور اعتیاد صورت پذیرد. در همین رابطه ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ با محوریت موضوعاتی مانند :

  • غلبه بر میل مصرف و علائم ترک
  • آموزش مدیریت وسوسه و میل به مصرف بعد از درمان
  • درمان ذهن و روان بیمار و مدیریت افسردگی، اضطراب
  • درمان جسمانی و مقابله با اثرات جسمانی

انجام می پذیرد. در همین رابطه روند ترک دیازپام در مرکز ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت مشاورین و متخصص اعتیاد و روان شناسان و همچنین کادر درمانی انجام می‌پذیرد تا شرایط فرد در حال بهبودی کنترل شده و روند درمان با موفقیت ادامه یابد.

درمان بستری برای ترک دیازپام

روش ترک اعتیاد به صورت بستری میان مدت در مرکز ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت مشاورین روانشناس انجام می پذیرد و بیماران به دریافت کمک های تخصصی برای درمان اعتیاد از خدمات روان درمانی، مشاوره فردی و گروهی نیز بهره مند می شوند. فرد وابسته به اعتیاد در این مسیر می‌تواند بر مشکلاتی که در اثر مصرف دیازپام از لحاظ عصبی و مغزی ایجاد شده، فائق آید.

به همین دلیل فرد در طول درمان بستری می تواند سلامت روانی خود را باز یافته و با دریافت کمک ها و خدمات مشاوره روانشناختی به اصلاح ساختار فکری و روانی خود اقدام کند که در نتیجه آن عوامل روانی و وسوسه بازگشت به مصرف متوقف شده و فرد می‌تواند برنامه درمانی خود را با موفقیت ادامه دهد.

ترک سرپایی دیازپام

روند ترک اعتیاد دیازپام به صورت ترک سرپایی، فرآیندی آهسته نسبت به ترک بستری می باشد. اساس کار بر پایه دریافت مشاوره های فردی استوار است که در آن جلسات روان درمانی با فواصل زمانی از هم برگزار شده و فرد با کمک روانشناس و درمانگر خود در طول جلسات به اصلاح ساختارهای فکری و روانی خود می پردازد. در این مسیر فرد با کمک درمانگر می تواند سبک زندگی خود را تغییر داده و با آگاهی به روند درمان خود ادامه دهد و از لغزش مجدد مصرف جلوگیری به عمل آورد.

ترک دیازپام

فرآیند بروز وابستگی و اعتیاد به دیازپام، بسیار سریع اتفاق می‌افتد. اما ترک آن ممکن است به این سادگی نباشد، زیرا فرد مصرف کننده در کوتاه ترین زمان ممکن است دچار علائم محرومیت و ترک اعتیاد به دیازپام شود. در چنین حالتی فرد به طور کامل آرامش خود را از دست داده و حالات اضطرابی متعددی را تجربه خواهد نمود. به همین دلیل برای ترک اعتیاد به دیازپام فرد باید از کمک های تخصصی مشاورین و روانشناسان اعتیاد کمک بگیرد تا بتواند علائم محرومیت خود را کنترل کرده و بدون عوارض بیشتر موفق به ترک اعتیاد شود و سلامتی خود را باز یابد.

ترک دیازپام در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور تحت نظارت مشاورین و متخصصان اعتیاد انجام می‌پذیرد تا روند درمان بیمار بدون هیچ مشکلی به پیشروی خود ادامه دهد.

خدمات درمان و سم زدایی مرکز ترک اعتیاد اهواز

درمان اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز به صورت سم زدایی استاندارد و تدریجی است که در یک یا چند دوره درمانی در مرکز ترک اعتیاد انجام می پذیرد. در همین رابطه باید بدانیم که درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان و مشاورین اعتیاد انجام می پذیرد تا با مراقبت های شبانه روزی توسط مددیاران علاوه بر حفظ سلامتی مددجویان مقیم در مرکز نتایجی از ترک اعتیاد حاصل شود که با موفقیت و بدون بازگشت باشد. کمپ ترک اعتیاد اهواز با ارائه امکانات و خدمات درمانی و اقامتی مناسب و استاندارد، فضایی را ایجاد کرده تا همه افراد به خصوص بانوان نیز در فضایی مجزا در کمپ ترک اعتیاد بانوان از امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی برخوردار شوند و بتوانند روند درمان خود را ادامه دهند.

همچنین به خاطر داشته باشید که طول درمان و ترک دیازپام به عوامل مختلفی همچون نوع و دوز مواد اعتیاد آور مصرفی، طول زمان اعتیاد و مصرف مواد مخدر و همچنین شرایط جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از دریافت مشاوره های اولیه مشخص می گردد.

منبع : ترک دیازپام

۰ ۰

ترک کلونازپام

کلونازپام چیست؟

کلونازپام یکی از انواع داروهای آرامبخش و خواب آور می باشد که جزو داروهای بنزودیازپین طبقه‌بندی می‌شود و اثراتی همچون هروئین دارد و باعث نشئگی در فرد می گردد.

منبع : ترک کلونازپام

مصرف کلونازپام باعث ایجاد تغییر در سیستم عصبی مرکزی و مغز فرد شده و فعالیت انتقال دهنده های عصبی را با اختلال همراه می‌کند. از طرف دیگر مصرف این دارو باعث صدمه به فعالیت سیستم عصبی می‌شود و عوارض مختلفی را بر فرد تحمیل می‌کند. مهمترین عوارض ایجاد شده توسط کلونازپام عبارت است از:

  • حساسیت پوستی
  • تغییر میل جنسی
  • اختلالات تنفسی
  • اختلالات دیداری
  • درد عضلانی
  • کهیر و ورم
  • تکرر ادرار
  • سرگیجه

ترک کلونازپام | آیا کلونازپام اعتیاد آور است؟

کلونازپام یکی از انواع داروهای اعتیاد آور است که مصرف طولانی مدت آن باعث آسیب‌های جدی به سیستم عصبی و مغز می‌شود. در اث مصرف آن فرد از لحاظ ذهنی و جسمی دچار وابستگی شده و درگیر اعتیاد به کلونازپام می گردد. خواب آلودگی، فراموشی، دردهای عضلانی و مفصلی و همچنین افزایش بزاق دهان از مهمترین عوارض اعتیاد به کلونازپام می باشد.

قطع مصرف کلونازپام

به دلیل تاثیراتی که مصرف کلونازپام بر مغز و سیستم عصبی می‌گذارد قطع مصرف ناگهانی آن باعث بروز علائم محرومیت و ترک در فرد می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای ترک کلونازپام به کمپ ترک اعتیاد اهواز مراجعه فرمایید تا تمامی مراحل درمان شما تحت نظارت متخصصین و تیم درمانی قرار بگیرد. در این حالت، روند ترک اعتیاد تحت شرایط کنترل شده قرار می گیرد و عوارض آزاردهنده متوقف میگردد. برخی از مهمترین علائم ترک و محرومیت کلونازپام عبارت است از:

  • تشنج و رعشه
  • اضطراب و پریشانی
  • تحریک پذیری
  • حملات هراس شدید

ترک اعتیاد کلونازپام در خانه

به دلیل تاثیراتی که مصرف کلونازپام بر مغز و سیستم عصبی می‌گذارد قطع مصرف ناگهانی آن باعث بروز علائم محرومیت و ترک در فرد می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای ترک کلونازپام به کمپ ترک اعتیاد اهواز مراجعه فرمایید تا تمامی مراحل درمان شما تحت نظارت متخصصین و تیم درمانی قرار بگیرد. در این حالت، روند ترک اعتیاد تحت شرایط کنترل شده قرار می گیرد و عوارض آزاردهنده متوقف میگردد. برخی از مهمترین علائم ترک و محرومیت کلونازپام عبارت است از:

  • تشنج و رعشه
  • اضطراب و پریشانی
  • تحریک پذیری
  • حملات هراس شدید

جایگزینی قرص کلونازپام

در رابطه با جایگزینی برای قرص کلونازپام باید بدانیم که هیچ دارو و جایگزینی برای آن وجود ندارد و مصرف داروهای دیگر به عنوان جایگزین بدون نظارت پزشک می تواند عوارض شدیدی بر سلامتی جسمی و روانی افراد تحمیل نماید. از طرف دیگر شباهت اسمی این دارو با سایر داروها مانند دیازپام یا لورازپام به معنی هم اثر بودن و هم خانواده بودن این داروها نیست و افراد نمی توانند این دارو را با انواع دیگر داروها جایگزین نمایند، زیرا می تواند باعث بروز آسیب های جدی به سلامت فرد گردد.

ترک کلونازپام

همانطور که توضیح داده شد، مصرف کلونازپام باعث ایجاد وابستگی شدید ذهنی، روانی و جسمی در افراد می‌شود و ترک اعتیاد آن نیاز به برنامه‌های دقیق درمانی تحت نظارت متخصصین دارد. به همین دلیل مشاورین و متخصصین ترک اعتیاد مرکز ترک اعتیاد اهواز آماده ارائه خدمات درمانی به شما همراهان ارجمند می باشند تا روند درمان و بهبودی خود را با استفاده از جدیدترین متدهای درمانی به انجام برسانید.

خدمات درمان و سم زدایی مرکز ترک اعتیاد اهواز

خدمات ترک اعتیاد کلونازپام و درمان آن به صورت سم زدایی استاندارد و تدریجی با بستری شدن در یک یا چند دوره درمانی تحت نظارت متخصصین و تیم درمان انجام می پذیرد. ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت تیم تخصصی درمانی شامل روانشناسان و مشاورین اعتیاد انجام می پذیرد و افراد با دریافت مراقبت های شبانه روزی توسط مددیاران حاضر در مرکز علاوه بر بازیابی سلامت جسمی و روانی خود می توانند بهترین نتیجه را از یک ترک بدون بازگشت تجربه نمایند.

کمپ ترک اعتیاد اهواز با ارائه امکانات اقامتی و درمانی استاندارد و لوکس و همچنین همکاری با  کمپ ترک اعتیاد زنان، تمامی امکانات رفاهی و درمانی مورد نیاز را به عنوان مجهزترین مراکز ترک اعتیاد ارائه می کند.

سوالات متداول

آیا کلونازپام اعتیاد آور است؟
کلونازپام یکی از انواع داروهای خانواده بنزودیازپین است که مصرف طولانی مدت با دوز بالای آن باعث ایجاد اعتیاد زائی شدیدی در افراد می گردد. مصرف خودسرانه آن می‌تواند آسیب‌های جدی به سیستم عصبی افراد وارد آورد. از طرف دیگر قطع مصرف یکباره و خودسرانه آن نیز دارای خطرات و عوارض متعددی است که باید جدا از آن خودداری کرد.

آیا برای ترک کلونازپام میتوان در خانه اقدام کرد؟
برای ترک اعتیاد انواع داروهای بنزودیازپین مانند کلونازپام به هیچ وجه نمی‌توان به صورت خودسرانه اقدام کرد. مصرف این داروها در دراز مدت می‌تواند آسیب‌های جدی ایجاد نماید و عوارض متعددی را بر افراد تحمیل کند، در نتیجه برای قطع مصرف و ترک اعتیاد کلونازپام لازم است تا از کمک های تخصصی و نظارت تیم درمانی بهره‌مند شد. در غیر اینصورت ممکن است عوارض جدید و جدی تری را به فرد وارد آورد.

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مدت زمان درمان و ترک کلونازپام به عوامل و فاکتورهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، مدت اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که تنها پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

منبع : ترک کلونازپام

۰ ۰

ترک زولپیدم

ترک زولپیدم | زولپیدم چیست؟

همانطور که در مقاله داروی مخدر زولپیدم توضیح داده شد، این ماده یکی از انواع داروهای خواب آور و آرام بخش است که قدرت ایجاد وابستگی شدیدی دارد و در صورتی که به صورت خودسرانه از این دارو استفاده شود، می‌تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و جسمی در افراد گردد.

منبع : ترک اعتیاد زولپیدم

مصرف خارج از دستور پزشک و خودسرانه زولپیدم می تواند عوارض جبران ناپذیری را بر افراد تحمیل نماید که هم به صورت جسمی باعث آثار تخریبی می شود و هم به صورت روانی. برخی از مهمترین عوارض مصرف زولپیدوم عبارتند از :

  • از دست دادن هوشیاری
  • انسداد مجاری تنفسی
  • کوتاه شدن تنفس‌ها
  • استفراغ شدید
  • وقفه تنفسی
  • حالت تهوع
  • بیهوشی
  • گیجی
  • مرگ

آیا زولپیدم اعتیاد آور است؟

پیشتر توضیح دادیم که این دارو یکی از انواع داروهای آرامبخش و خواب آور است که مصرف بی رویه و بدون نظارت پزشک، می تواند باعث ایجاد اعتیاد و وابستگی شدید در افراد گردد. مصرف زولپیدم علاوه بر وابستگی‌های جسمی می‌تواند باعث اعتیاد روانی و وابستگی شدید ذهنی شده که البته قطع غیر اصولی آن نیز می تواند خطراتی برای فرد داشته باشد که باعث ایجاد صدمات مختلف به سیستم عصبی و روانی افراد شود. به همین دلیل برای ترک زولپیدم حتماً باید از کمک های تخصصی مشاورین و متخصصین اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز استفاده شود.

سوء مصرف زولپیدم باعث ایجاد عوارض مختلفی خواهد شد که برخی از آنها عبارتند از :

  • عدم کنترل حرکت چشم
  • لکنت زبان
  • اختلالات توجه

در برخی از موارد مصرف کنترل نشده زولپیدم باعث بروز اختلالات بیشتری نیز میشود.

مهمترین عوارض جانبی زولپیدم

مصرف زولپیدم دارای عوارض زیانبار جانبی بسیاری است که علاوه بر عوارض یاد شده می تواند فرد را از جنبه‌های دیگر جسمی و روانی نیز تحت تاثیر قرار دهد که برخی از آنها عبارتند از :

  • درد عضلانی
  • خواب آلودگی
  • اختلالات عصبی
  • عدم هماهنگی اعضای بدن

علائم سوء مصرف زولپیدم

مصرف زولپیدم باعث ایجاد مسمومیت های مختلف می‌شود که حالات آن بسیار به مسمومیت با الکل شباهت دارد و می تواند طیف گسترده ای از مسمومیت ها را به افراد تحمیل نماید. برخی از آنها عبارتند از :

  • عدم تعادل
  • عدم توانایی کنترل حرکت چشم
  • اختلال حافظه
  • لکنت زبان

تشخیص اعتیاد به زولپیدم

به‌دلیل اعتیادآور بودن داروی زولپیدم، پزشک متخصص بر اساس الگوی خاصی آن را به بیمار خود تجویز می‌کند که اگر افراد به صورت خودسرانه این الگو را شکسته و به صورت بی رویه از دارو استفاده کنند، می‌تواند باعث ایجاد اعتیاد و وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد گردد. برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

  • استفاده از روش های مختلف برای مصرف زولپیدوم
  • ترکیب زولپیدوم با سایر مواد مخدر
  • استفاده بیش از دوز تجویزی پزشک
  • انزوا و تنهایی

ترک زولپیدم | اوردوز با زولپیدم

همانطور که توضیح دادیم مصرف خودسرانه زولپیدم می‌تواند باعث کندی و توقف اندامهای حیاتی شود که می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌ها و نارسایی قلبی، صدمات مغزی، کما، صرع و حتی مرگ شود. اوردوز با زولپیدم یکی از شایع‌ترین اتفاقات است که دارای علائم مختلفی می باشد که برخی از آنها عبارتند از :

  • تنگی نفس و تنفس غیرعادی
  • تغییر رنگ لب ها و سر انگشت ها
  • کاهش تعداد ضربان قلب
  • خواب آلودگی شدید
  • افت فشار

ترک زولپیدم

زولپیدم یک ماده اعتیاد آور قوی است که باعث وابستگی های شدید روانی و جسمی در افراد می گردد. به همین دلیل برای ترک اعتیاد زولپیدم لازم است تا از کمک های تخصصی روان شناسان و متخصصین اعتیاد استفاده شود. در همین رابطه کمپ ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور با کادر درمانی مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در روند درمان و ترک اعتیاد زولپیدم می باشد.

بهترین روش ترک زولپیدم

به دلیل آسیب های جدی مغزی و عصبی که مصرف زولپیدم بر افراد وارد می کند بهترین روش ترک اعتیاد زولپیدم استفاده از مراکز درمانی و بستری در مرکز ترک اعتیاد اهواز می باشد. زیرا مراحل درمان اعتیاد به این داروی مخدر چند وجهی بوده و افراد باید از کمک های تخصصی پزشکی و روانشناختی استفاده کرده تا بتوانند روند درمان کاملی را تجربه نمایند.

ترک زولپیدم در خانه

یکی از اشتباهات رایجی که افراد پس از درگیری با اعتیاد به زولپیدم، آن را مرتکب می شوند این است که سعی می کنند بدون کمک های تخصصی اعتیاد به زولپیدم را متوقف کرده و قطع مصرف کنند.

این کار می‌تواند عوارض متعددی را به افراد تحمیل نماید و باعث آسیب‌های جدی به شخص گردد، برخی از این عوارض عبارتند از:

  • نوسانات خلقی
  • رعشه و اضطراب
  • افسردگی و گریه پیاپی
  • هذیان و فکر به خود کشی
  • خستگی مفرط و حملات عصبی

خدمات درمان و سم زدایی مرکز ترک اعتیاد اهواز

ترک زولپیدم به صورت درمان و سم زدایی تدریجی با بستری شدن در یک دوره درمانی است که در صورت وجود علائم و عوارض بیشتر ممکن است زمان درمان افزایش پیدا کند. درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان و روانکاوان اعتیاد قرار دارد و مددیاران حاضر در مرکز با مراقبت شبانه‌روزی سعی در حفظ سلامتی مددجو و مقیمان مرکز دارند، تا بهترین نتیجه از ترک اعتیاد بدون بازگشت برای ایشان حاصل گردد. مرکز ترک اعتیاد اهواز با امکانات اقامتی و شرایط استاندارد، فضای درمانی مجزایی برای بانوان نیز در ایجاد کرده و مرکز ترک اعتیاد بانوان آماده خدمت رسانی می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که مدت زمان درمان ترک زولپیدم افراد به پارامترها و عوامل مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، مدت زمان اعتیاد و سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

سوالات متداول

آیا زولپیدم اعتیاد آور است؟
بله. این داروی آرامبخش و خواب آور به شدت باعث ایجاد وابستگی های روانی و جسمی می شود.

آیا زولپیدم را می توان در خانه ترک کرد؟
به دلیل تاثیرات مخربی که این دارو بر روی سیستم مغزی و عصبی می گذارد قطع مصرف آن بدون نظارت متخصص ترک اعتیاد بسیار خطرناک و آسیب زا می باشد.

منبع : ترک اعتیاد زولپیدم

۰ ۰

ترک قرص

ترک اعتیاد قرص | قرص چیست؟

قرص ها دارای مصارف پزشکی متعددی هستند که برای طیف گسترده ای از بیماریها و اختلالات جسمی و روانی مورد استفاده قرار می گیرند. اما متاسفانه بسیاری از افراد به صورت خودسرانه و غیر اصولی به مصرف قرص های مسکن و داروی خواب آور مبادرت می ورزند. در همین رابطه آمارها نشان می دهد که تعداد بسیاری از افراد در سال های اخیر از قرص‌ های روانگردان و مسکن بدون نظارت پزشک استفاده می‌کنند. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز وابستگیهای شدیدتر و اوردوز در اثر مصرف قرص برای درمان و ترک اعتیاد قرص به مرکز ترک اعتیاد اهواز مراجعه فرمایید.

منبع : ترک اعتیاد قرص

مراحل اعتیاد به قرص

سوءمصرف و اعتیاد به قرص مانند انواع مواد اعتیاد آور دیگر دارای سه مرحله ایجاد وابستگی می باشد. مرحله نخست وابستگی به دارو و قرص می باشد. در مرحله بعد بدن فرد و سیستم عصبی دچار حالت تحمل و مقاومت می شود و در نهایت مرحله اوردوز و حتی مرگ می باشد. در همین رابطه بسیاری از افراد در اثر سوء مصرف قرص جان خود را از دست می‌دهند.

قرص ها و داروهای اعتیادآور دارای طیف گسترده ای می باشند، اما مهمترین آنها شامل مسکن ها است که کدئین و مرفین از انواع شناخته شده آن می باشند. هر کدام از این داروها دارای خاصیت های آرام بخشی و مسکن هستند که معمولاً برای دوره‌های کوتاه مدت توسط پزشک متخصص تجویز می گردند. اما استفاده غیر اصولی و خودسرانه از این داروها می تواند عوارض شدیدی را برای افراد ایجاد نماید. به طور مثال مرفین دارای عوارض بسیار زیادی است که می‌تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد گردد.

اما مسکن‌ها دارای قدرت اعتیادآوری ذهنی و روانی بسیار شدیدی هستند و برای ترک اعتیاد آن حتماً باید به مرکز ترک اعتیاد اهواز مراجعه شود و از روش های بستری استفاده گردد. همانطور که توضیح داده شد، ترک‌ اعتیاد قرص دارای مراحل تخصصی متعددی است و برای ترک اعتیاد آن از هر نوع و شکلی که باشد، باید حتماً از مراکز درمانی مانند کمپ ترک اعتیاد استفاده شود، تا از آسیب های بیشتر و عوارض قرص جلوگیری به عمل آمده و روند درمان و سم زدایی به درستی انجام شود.

انواع قرص های اعتیاد آور

همانطور که می دانیم داروها و قرص ها دارای طیف گسترده‌ای هستند که هر کدام حاوی مواد مختلفی می باشند. این داروها می توانند تاثیرات مختلفی را بر سیستم عصبی و جسمی افراد ایجاد نمایند.

ترک قرص ؛ مسکن ها

به طور کلی مسکن ها دارای دو دسته قوی و ضعیف می باشند که بر اساس میزان تاثیرگذاری تقسیم بندی می گردند، اما برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

کدئین: کدئین یکی از انواع مسکن های اعتیاد آور است که مصرف دوز بالای آن می تواند به صورت ترکیبی با مخدرهای دیگر یا الکل مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت باعث بروز مشکلات حاد تنفسی و حتی مرگ گردد و نیاز به ترک اعتیاد قرص وجود دارد.

فنتانیل: یکی از داروهای شبه مخدر مصنوعی است که دارای قدرت اعتیاد آوری بسیار بالایی است و از مرفین بسیار قوی‌تر است. مهمترین کاربرد آن خاصیت ضد درد می باشد که معمولا برای دردهای بسیار شدید مورد استفاده قرار می گیرد.

مرفین: یکی دیگر از انواع مسکن های بسیار قوی است که جهت تسکین دردهای شدید و طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً کاربرد کوتاه مدت ندارد. اما مصرف بی رویه و خودسرانه آن می‌تواند باعث ایجاد اعتیادهای شدید جسمی و روانی در افراد شود.

اکسی کدون:  دارای خاصیت ضد درد است که مصرف خودسرانه آن باعث اعتیاد می گردد و به همین دلیل باید حتماً تحت نظارت پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

بنزودیازپین ها

بنزودیازپین ها، داروهای محرک و فعال کننده سیستم عصبی و روانی افراد است و معمولاً برای درمان اختلالات خواب و اختلالات اضطرابی مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو دارای نام‌های مختلفی است و توسط شرکت های متنوعی تولید می گردد، اما مصرف خارج از تجویز پزشک و خودسرانه آن باعث ایجاد وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد می‌شود. برخی از مهم ترین انواع این دسته از داروها عبارتند از :

کلردیازپوکساید: برای درمان اضطراب و بی خوابی مورد استفاده قرار می گیرد.

کلونازپام: داروی ضد افسردگی میباشد که برای درمان انواع تشنج، شوک‌های ناشی از ترس و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

دیازپام: دارای کاربردهای درمانی است که برای کنترل و درمان اضطراب و تشنج مورد استفاده قرار می گیرد و با نام والیوم در بازار شناخته می شود.

لورازپام: جهت کنترل اضطراب و بی‌خوابی مورد استفاده دارد، اما به این دلیل که بسیار قوی است و اثرگذاری آن نیز بالا می باشد و مصرف خودسرانه آن باعث ایجاد وابستگی می گردد.

ترک قرص ؛ باربیتورات ها

این دسته از داروها دارای عملکردی شبیه به بنزودیازپین‌ ها می‌باشند و معمولاً برای کنترل و درمان اختلالات خواب مورد استفاده قرار می گیرند. اما مصرف بیش از حد و خودسرانه آنها می‌تواند باعث خسارات جبران‌ ناپذیری مانند مرگ گردد. برخی از انواع آنها عبارتند از:

  • اموباربیتال
  • فنوباربیتال
  • پنتوباربیتال
  • سکوباربیتال

محرک ها

این دسته از داروها معمولاً برای تحریک و افزایش عملکرد سیستم عصبی و فیزیکی افراد مورد استفاده قرار می گیرند و باعث تشدید ترشح دوپامین در مغز می گردند. عموماً این گروه از داروها برای اختلالات کم توجهی و بیش فعالی توسط پزشک تجویز می شوند، اما مصرف خودسرانه آن مانند سایر مواد محرک می تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید ذهنی و روانی در افراد شود و نیاز به ترک قرص را بوجود می آورد. برخی از انواع محرک ها را در ادامه معرفی خواهیم نمود.

آمفتامین ها: برای درمان بیش فعالی توسط پزشک مورد استفاده قرار می گیرد و به افراد تجویز می‌شود، اما این دسته از داروها به اشکال غیر قانونی نیز یافت می‌شوند و خصوصیاتی مشابه کوکائین دارند و بسیار اعتیادآور می باشند. برخی از انواع آمفتامین های نسخه‌ای عبارتند از:

  • آدرال
  • بنزدرین
  • دگزامفتامین

ترک قرص

همانطور که پیشتر توضیح داده شد، این دسته از قرص ها می توانند بسیار اعتیاد آور بوده و مصرف مداوم آنها باعث ایجاد وابستگی های شدید ذهنی، روانی و جسمی در افراد گردد. از طرف دیگر قطع مصرف ناگهانی آن می‌تواند عوارض شدیدی را به افراد تحمیل نماید، به همین دلیل توصیه می کنیم برای ترک اعتیاد قرص از روش های بستری میان مدت در مرکز ترک اعتیاد اهواز استفاده کنید تا روند درمان تحت نظارت مشاورین و متخصصین اعتیاد و بر اساس متدهای درمانی استاندارد صورت گیرد.

خدمات درمانی و سم زدایی مرکز ترک اعتیاد اهواز

ترک قرص و درمان اعتیاد به آن به شکل سم زدایی تدریجی و استاندارد می باشد که به صورت بستری در یک دوره درمانی زیر نظارت متخصصین اعتیاد انجام می‌پذیرد. درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد، روان شناسان و روان درمانگران اعتیاد می باشد.

افراد با مراقبت های شبانه روزی توسط مددیاران حاضر در مرکز علاوه بر طی کردن مراحل درمانی اولیه می توانند بهترین نتیجه را از ترک اعتیاد بدون بازگشت نیز تجربه نمایند. کمپ ترک اعتیاد اهواز با امکانات مناسب و استاندارد درمانی و اقامتی شرایطی را فراهم کرده تا افراد بتوانند مراحل درمانی خود را با موفقیت سپری کنند. ضمناً این مرکز درمان اعتیاد با همکاری مرکز ترک اعتیاد زنان تمامی امکانات رفاهی، درمانی و آموزشی را برای ترک اعتیاد بانوان نیز فراهم آورده است.

سوالات متداول

آیا مصرف قرص باعث اعتیاد می شود؟
مصرف قرص های مسکن و مخدر مانند انواع دیگر داروها و مواد اعتیاد آور که به صورت خودسرانه مصرف می شوند می تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید ذهنی روانی و جسمی در افراد گردد.

آیا ترک اعتیاد قرص را میتوان در خانه انجام داد؟
خیر. اعتیاد به قرص یکی از انواع پیچیده اعتیاد به مواد مصرفی است که قطع مصرف و ترک آن دارای پیچیدگی های مختلفی است به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد عوارض بیشتر روحی و روانی و همچنین جسمی بهتر است برای ترک اعتیاد قرص در مرکز درمان بستری انجام شود.

 

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مدت زمان ترک قرص به فاکتورها و عوامل مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، مدت زمان اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

 

منبع : ترک اعتیاد قرص

۰ ۰