آرشیو دی ماه 1400

اين سايت در مورد مسائل روانشناسي و بهداست و سلامت روان و درمان انواع اعتيادها و اختلالات رواني فعاليت دارد

ترک ریتالین

ریتالین چیست؟

ریتالین یکی از انواع داروهای محرک سیستم عصبی و مغزی در افراد می باشد که در درمان برخی از اختلالات روانی و بیماری‌هایی مانند کمبود توجه، بیش فعالی و یا حمله های خواب مورد استفاده قرار می گیرد. اما همانطور که در مقاله ماده محرک ریتالین توضیح داده شد، استفاده غیر اصولی این ماده باعث ایجاد وابستگی روانی و اختلال در سیستم مغزی و عملکرد هورمون های مغز مانند دوپامین می شود. این ماده محرک تاثیرات مخرب بسیاری را به جسم و روان افراد تحمیل می‌کند. در حقیقت مصرف خودسرانه این داروی مخدر می تواند باعث ایجاد وابستگی ذهنی، روانی و جسمی در افراد شده و باعث به وجود آمدن اعتیاد گردد.

منبع : ترک اعتیاد ریتالین

مصرف خودسرانه و غیر اصولی ریتالین می تواند باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری برای فرد گردد. برخی از مهمترین این عوارض عبارتند از:

  • تیک
  • تهوع
  • سرگیجه
  • بی خوابی
  • تحریک پذیری
  • کاهش اشتها
  • عفونت ویروسی

آیا ریتالین اعتیاد آور است؟

همانطور که می‌دانیم ریتالین یکی از انواع داروهای مورد استفاده توسط پزشکان برای مصارف دارویی و درمانی می باشد که از آن به صورت محدود و در بازه های زمانی مشخص استفاده می‌شود. اما هنگامی که افراد به صورت خودسرانه و بدون نظارت پزشک از ریتالین استفاده می‌کنند به مرور دچار وابستگی های شدید ذهنی و روانی به این داروی محرک می‌شوند. به طور مثال بسیاری از محصلین و دانشجویان در زمان امتحانات و برای کاهش خواب در شب امتحان از این دارو استفاده می کنند، اما پس از مدتی به مصرف ریتالین وابسته شده و به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. در چنین حالتی برای ترک اعتیاد ریتالین لازم است افراد به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کنند و برای دریافت کمک های تخصصی اقدام نمایند.

پروسه ترک ریتالین

مصرف ریتالین بر روی سیستم عصبی مرکزی و مغز افراد تاثیرات مخربی می گذارد. به همین دلیل روند درمان و ترک اعتیاد ریتالین باید تحت نظارت روانشناسان و مشاورین متخصص اعتیاد و درمان های حرفه‌ای انجام پذیرد. در همین رابطه مرکز ترک اعتیاد اهواز با ارائه خدمات مشاوره روانشناسی و همچنین استفاده از کادر درمانی متخصص و حرفه ای به سلامت روانی و جسمانی افراد کمک کرده و آنها را در مسیر بهبودی و درمان قرار می‌دهد. پروسه های درمانی در مرکز درمان اعتیاد بر پایه اصلاح چارچوب های ذهنی و ایجاد نگرش های صحیح که باعث جلوگیری از مصرف مجدد می شود، ارائه می گردد.

مدت زمان ترک ریتالین

همانطور که توضیح دادیم، مدت زمان و درمان اعتیاد انواع مواد محرک مانند ریتالین به پارامترها و فاکتورهای مختلفی مانند شرایط جسمی و روانی بیمار، دوز مصرفی و مدت زمان اعتیاد بستگی دارد. روند درمان پس از انجام مشاوره های روان شناسی اولیه مشخص می گردد تا افراد بتوانند روند درمان را بدون بروز علائم آزاردهنده ترک و محرومیت مانند اضطراب، افسردگی و نوسانات خلقی دیگر به انجام برسانند.

ترک ریتالین

همانطور که پیشتر توضیح دادیم، این دارو باعث آثار تخریبی بسیاری بر سیستم های مغزی و فعالیت هورمون ها در مغز می گردد و به شکلی باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد می گردد. به همین دلیل ترک غیر اصولی و متوقف سازی مصرف آن به صورت یکباره و بدون نظارت متخصصین ترک اعتیاد می‌تواند باعث صدمات مختلفی به جسم و روان افراد گردد. به همین خاطر توصیۀ اکید ما برای بهبودی و ترک اعتیاد و همچنین افزایش کیفیت زندگی پس از ترک اعتیاد، استفاده از خدمات ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز می باشد. زیرا در این مرکز درمان اعتیاد تمامی مراحل درمانی تحت نظارت متخصصین با مراقبت های شبانه روزی انجام می پذیرد.

خدمات درمان و سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد اهواز

خدمات درمان و ترک ریتالین در کمپ ترک اعتیاد اهواز به صورت سم زدایی تدریجی و استاندارد است که در یک دوره یا چند دوره درمانی به انجام می رسد. در حقیقت درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان و مشاورین اعتیاد می‌باشد و افراد با دریافت مراقبت‌های شبانه‌روزی توسط مدد یاران حاضر در مرکز، علاوه بر بازیابی سلامتی خود می توانند بهترین نتیجه را از ترک اعتیاد بدون ‌بازگشت تجربه نمایند.

در همین رابطه کمپ ترک اعتیاد اهواز با همکاری مراکز درمان اعتیاد مجهز و لوکس تمامی امکانات رفاهی و اقامتی لازم و استاندارد را به عنوان بهترین و مجهزترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین کشور در اختیار مددجویان خود قرار داده است.

سوالات متداول

آیا ریتالین یک ماده اعتیاد آور است و باعث وابستگی می شود؟
ریتالین یکی از انواع داروهای محرک است که با تغییراتی که بر سیستم پاداش مغز می گذارد، باعث ایجاد سرخوشی و افزایش سطح انرژی در افراد می گردد. این خاصیت باعث می شود که پس از مدتی فرد از لحاظ روانی و جسمی به شدت به این دارو وابسته شود.

آیا برای ترک ریتالین حتماً باید در مرکز ترک اعتیاد بستری شد؟
به طور حتم بله. همانطور که مصرف ریتالین دارای عوارض چندگانه برای افراد میباشد، قطع مصرف و ترک آن نیز به صورت خودسرانه و بدون نظارتهای تخصصی می تواند آثار سوء مختلفی را بر افراد تحمیل نماید. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد صدمات و عوارض ترک ناگهانی ریتالین بهتر است از کمک های تخصصی در یک مرکز ترک اعتیاد استاندارد که دارای شرایط و امکانات اقامتی مناسب و مجهز می باشد، استفاده نمود.

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مدت زمان ترک ریتالین به عوامل و فاکتورهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

منبع : ترک اعتیاد ریتالین

 

۰ ۰

ترک کوکائین

ترک کوکائین | کوکائین چیست؟

کوکائین یک ماده محرک بسیار قوی است که دارای قدرت اعتیاد آوری زیادی می باشد. نیمه عمر تاثیرات این ماده محرک کوکائین به میزان و مدت زمان مصرف و همچنین سرعت متابولیسم بدن فرد بستگی دارد و از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت می تواند دوام داشته باشد. مصرف کوکائین بر روی سلولهای مغزی به طور مستقیم اثر گذاشته و باعث ترشح دوپامین در مغز می گردد.

منبع : ترک اعتیاد کوکائین

این ماده باعث می‌شود تا دوپامین زمان بیشتری میان سلولهای مغز باقی بماند. از سوی دیگر مصرف کوکائین باعث تنگ شدن رگ های خونی شده و موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب می گردد. همین موضوع می‌تواند عوارض جسمی و روانی متعددی را بر فرد تحمیل نماید. برخی از مهمترین عوارض مصرف کوکائین عبارتند از:

  • تعریق شدید
  • لرزش دستها
  • اسپاسم عضلانی
  • افزایش فشار خون
  • گشاد شدن مردمک چشم

اعتیاد به کوکائین باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و همچنین عوارض مختلف فیزیولوژیکی در افراد می شود، به همین دلیل برای ترک کوکائین لازم است افراد از خدمات حرفه ای و درمانی تخصصی بهره مند شوند. در همین رابطه مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور با ارائه خدمات درمانی و روانشناختی برای ترک اعتیاد کوکائین و سایر آمفتامین ها، آماده خدمت رسانی به بیماران اعتیاد و خانواده های آنان می باشد.

در این مرکز درمان اعتیاد، از رویکردها و متدهای درمانی استفاده می شود که باعث ایجاد هیچگونه وابستگی جسمی و روانی برای بیمار نمی شود و به بیماران کمک می کند تا افکار، انتظارات و رفتار بیمارگونه و مواد جویانه را اصلاح کرده و برای روبرویی با زندگی واقعی پس از خروج از مرکز درمان، مهارت‌های مقابله‌ای صحیح و استاندارد را بیاموزند.

ترک کوکائین | خطرات مصرف کوکائین

مصرف کوکائین دارای عوارض و خطرات متعددی است و بیماری‌های مختلفی جسمی و روانی را به افراد مصرف‌کننده تحمیل می‌کند. در همین رابطه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی از خطرات و عوارض کشنده کوکائین به مصرف آن روی می آورند. اما باید بدانیم که این عوارض به قدری شدید و مخرب هستند که باید حتماً نسبت به آن هوشیار بود. در حقیقت آگاهی از عوارض مصرف کوکائین می‌تواند به افراد و خانواده های آنها کمک کند تا از مصرف و اعتیاد به این ماده محرک خطرناک، جلوگیری به عمل آورند. برخی از مهمترین عوارض مصرف کوکائین عبارتند از :

  • نوسانات خلقی پی در پی
  • افزایش اشتها و افزایش وزن
  • خستگی و بهم ریختگی روانی
  • اختلال و بهم ریختگی ریتم خواب

خدمات درمان اعتیاد و سم زدایی مرکز ترک اعتیاد اهواز

خدمات ترک کوکائین در مرکز ترک اعتیاد اهواز به صورت سم زدایی تدریجی و استاندارد بوده و افراد با بستری شدن در دوره های درمانی در مرکز می‌توانند روند معالجه خود را به صورت میان مدت و یا حتی طولانی مدت، طی کنند. روش درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز شامل حذف کامل ماده مخدر بدون جایگزینی هرگونه ماده مخدر دیگر می باشد.

همچنین تمامی مراحل درمان اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز، تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان و روانکاوان اعتیاد صورت می‌پذیرد و افراد با مراقبت های شبانه روزی توسط مددیاران حاضر در مرکز علاوه بر حفظ سلامتی جسمی و روانی خود می توانند بهترین نتیجه را از ترک اعتیاد بدون بازگشت تجربه نمایند.

کمپ ترک اعتیاد اهواز با همکاری مراکز درمان اعتیاد استاندارد و مجهز شرایط درمانی مناسب، امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی را به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین ایران ایجاد کرده است. همچنین این مرکز درمان آنلاین با همکاری کمپ ترک اعتیاد بانوان آماده خدمت‌ رسانی به بیماران و بانوان بیمار اعتیاد می باشد.

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مدت زمان درمان و ترک کوکائین به پارامترهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، مدت زمان اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

سوالات متداول درباره ترک اعتیاد کوکائین

آیا کوکائین یک ماده اعتیاد آور است؟
بله. کوکائین یک ماده محرک است که دارای قدرت اعتیادآوری بالایی می باشد. مصرف این ماده محرک باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی در افراد شده و برای درمان و متوقف سازی آن به کمک های تخصصی و درمانی مختلفی نیاز است.

آیا ترک اعتیاد کوکائین در خانه امکان پذیر است؟
به طور حتم خیر. کوکائین یک ماده محرک بشدت خطرناک است که دارای عوارض شدید روانی و ذهنی می باشد. این ماده محرک می تواند تاثیرات مخرب بسیاری را به افراد مصرف کننده تحمیل نماید. در نتیجه برای ترک کوکائین حتماً باید در یک مرکز ترک اعتیاد بستری شد و از کمک های تخصصی و نظارت های شبانه روزی متخصصین ترک اعتیاد استفاده کرد. در حقیقت ترک این ماده محرک در خانه بسیار خطرناک است و عوارض زیادی دارد.

 

منبع : ترک اعتیاد کوکائین

۰ ۰

علائم بيماري اعتياد

كمپ ترك اعتياد اهواز، مركز ترك اعتياد اهواز : علائم بيماري اعتياد كدامند؟ آيا بيماري اعتياد تنها در افراد معتاد يا الكي وجود دارد؟ علائم و نشانه هاي اعتياد در چه افرادي وجود دارد و به چه اشكالي بروز ميكند؟

 

منبع : بيماري اعتياد

بيماري اعتياد يكي از پيچيده ترين و پنهان ترين بيماري هاست. در ابتدا بايد اذعان كرد كه بيماري اعتياد يك جرم نيست و با آن بايد مانند يك بيماري مهلك و پيشرونده برخورد كرد. بيماري اعتياد يك بيماري پيشرونده مرموز و كشنده است. علائم اعتياد داراي طيف گسترده اي است و به اشكال مختلف مي تواند در افراد بروز نمايد. در ادامه به توضيح علائم اعتياد و بيان مسائلي كه در رابطه با شناخت اين بيماريست خواهيم پرداخت.

علائم بيماري اعتياد

ب/راي آنكه با موضوعي مقابله كرد، مهمترين كاري كه مي بايست انجام داد، اگاهي يافتن از آن پديده و موضوع مي باشد. آگاهي پيدا كردن به معناي يافتن رابطه و اثري است كه يك موضوع بخصوص بر ما مي گذارد.

به عبارت ديگر دانستن اينكه ما با يك پديده چه ارتباطي داريم و آن موضوع چگونه بر ما ثر مي گذارد و از چه طريقي با ما متقابلا ارتباط برقرار كرده است، مي باشد. در همين رابطه هنگامي كه مفهوم بيماري اعتياد را درك مي كنيم متوجه مي شويم كه حقيقت بيماري اعتياد فراتر از آنست كه ما گاها تصور مي كرده ايم. با توجه به اينكه اعتياد يك نيروي مخرب است كه در روان انسان جاي ميگيرد، براي آگاهي يافتن از او بايد وارد مباحث انسان شناسي شد و اين موضوع در حقيقت كنكاش در وجود انسان را مي طلبد.

ماهيت و علائم اعتياد

ابتدا براي تشريح ماهيت بيماري اعتياد بايد عنوان كرد كه بيماري اعتياد به هيچ وجه به معناي صرف مصرف مواد مخدر و يا الكل نيست. بلكه اعتياد يك نيروي مخرب است كه افكار، ادراك و رفتار شخص را به كنترل خود در مي آورد. اين نيرو بعد از شكل گيري خودآگاه فرد و در حين رشد شخص در طفوليت شروع به شكل گيري در افراد مي كند و در مراحل ابتدايي شكل گيري، داراي علائم بخصوصي نيست.

در علائم اعتياد، بخش اعظم آن از طريق محيط اطراف و خانواده به فرد منتقل مي شود و اكتسابي است و بخش ديگر آن ژنتيكي است و از والدين منتقل مي شود. در اصل هنوز دانشمندان بر سر اين موضوع كه چند درصد از بيماري اعتياد ژنتيكي است به توافق نرسيده اند و نظري قطعي در اين رابطه وجود ندارد. در ادامه به توضيح علائم اعتياد خواهيم پرداخت.

انواع علائم بيماري اعتياد

علائم اعتياد بسيار متنوع هستند و براي شناخت آنها بايد اطلاعات دقيقي از ماهيت نيروي مخرب اعتياد داشت. اما اين بيماري داراي يك سري از علائم عاطفي، شخصيتي و افكاري است كه مي توان آنها را در شخص تشخيص داد.
مهمترين اين علائم عبارتند از :

  • خودمحوري و تكبر
  • خودشيفتگي
  • احساس ترس
  • خودكم بيني يا خودبزرگ بيني مفرط
  • خلاء روحي و احساس پوچي عميق
  • افراط و تفريط در علائم اعتياد
  • عدم قدرت تصميم گيري
  • لذت جويي و افراط
  • اشتهاي زياد براي مصرف الكل يا مواد مخدر و نيكوتين
  • تنوع طلبي و عدم داشتن عزت كلام

و بسياري از علائم ديگر …

نتيجه گيري

علائم بيماري اعتياد مي تواند بر اساس محيط رشد شخص در شاخه هاي متفاوتي بروز نمايد و در شخص رشد كند. به حتم يكي از بارزترين و شناخته شده ترين راه هاي بروز اين بيماري، اعتياد به مواد مخدر، الكل، نيكوتين، روابط جنسي، پرخوري و غيره است. اين بيماري در افراد مختلف بر اساس شخصيت و ادراك و محيط زيست افراد بسيار متنوع و متفاوت است. شايد به جرات بتوان گفت كه بيماري اعتياد در نسل بشر گسترده شده و شناخت آن بر اساس دلائل و علائم كار بسيار پيچيده اي است.

عزيزان و همراهان ارجمند براي دريافت خدمات ترك اعتياد و همچنين اخذ مشاوره ترك اعتياد و انواع مشاوره آنلاين رايگان لطفا از طريق صفحات مشخص شده اقدام بفرماييد.

سرفراز باشيد …

 

منبع : بيماري اعتياد