علائم بيماري اعتياد

اين سايت در مورد مسائل روانشناسي و بهداست و سلامت روان و درمان انواع اعتيادها و اختلالات رواني فعاليت دارد

علائم بيماري اعتياد

كمپ ترك اعتياد اهواز، مركز ترك اعتياد اهواز : علائم بيماري اعتياد كدامند؟ آيا بيماري اعتياد تنها در افراد معتاد يا الكي وجود دارد؟ علائم و نشانه هاي اعتياد در چه افرادي وجود دارد و به چه اشكالي بروز ميكند؟

 

منبع : بيماري اعتياد

بيماري اعتياد يكي از پيچيده ترين و پنهان ترين بيماري هاست. در ابتدا بايد اذعان كرد كه بيماري اعتياد يك جرم نيست و با آن بايد مانند يك بيماري مهلك و پيشرونده برخورد كرد. بيماري اعتياد يك بيماري پيشرونده مرموز و كشنده است. علائم اعتياد داراي طيف گسترده اي است و به اشكال مختلف مي تواند در افراد بروز نمايد. در ادامه به توضيح علائم اعتياد و بيان مسائلي كه در رابطه با شناخت اين بيماريست خواهيم پرداخت.

علائم بيماري اعتياد

ب/راي آنكه با موضوعي مقابله كرد، مهمترين كاري كه مي بايست انجام داد، اگاهي يافتن از آن پديده و موضوع مي باشد. آگاهي پيدا كردن به معناي يافتن رابطه و اثري است كه يك موضوع بخصوص بر ما مي گذارد.

به عبارت ديگر دانستن اينكه ما با يك پديده چه ارتباطي داريم و آن موضوع چگونه بر ما ثر مي گذارد و از چه طريقي با ما متقابلا ارتباط برقرار كرده است، مي باشد. در همين رابطه هنگامي كه مفهوم بيماري اعتياد را درك مي كنيم متوجه مي شويم كه حقيقت بيماري اعتياد فراتر از آنست كه ما گاها تصور مي كرده ايم. با توجه به اينكه اعتياد يك نيروي مخرب است كه در روان انسان جاي ميگيرد، براي آگاهي يافتن از او بايد وارد مباحث انسان شناسي شد و اين موضوع در حقيقت كنكاش در وجود انسان را مي طلبد.

ماهيت و علائم اعتياد

ابتدا براي تشريح ماهيت بيماري اعتياد بايد عنوان كرد كه بيماري اعتياد به هيچ وجه به معناي صرف مصرف مواد مخدر و يا الكل نيست. بلكه اعتياد يك نيروي مخرب است كه افكار، ادراك و رفتار شخص را به كنترل خود در مي آورد. اين نيرو بعد از شكل گيري خودآگاه فرد و در حين رشد شخص در طفوليت شروع به شكل گيري در افراد مي كند و در مراحل ابتدايي شكل گيري، داراي علائم بخصوصي نيست.

در علائم اعتياد، بخش اعظم آن از طريق محيط اطراف و خانواده به فرد منتقل مي شود و اكتسابي است و بخش ديگر آن ژنتيكي است و از والدين منتقل مي شود. در اصل هنوز دانشمندان بر سر اين موضوع كه چند درصد از بيماري اعتياد ژنتيكي است به توافق نرسيده اند و نظري قطعي در اين رابطه وجود ندارد. در ادامه به توضيح علائم اعتياد خواهيم پرداخت.

انواع علائم بيماري اعتياد

علائم اعتياد بسيار متنوع هستند و براي شناخت آنها بايد اطلاعات دقيقي از ماهيت نيروي مخرب اعتياد داشت. اما اين بيماري داراي يك سري از علائم عاطفي، شخصيتي و افكاري است كه مي توان آنها را در شخص تشخيص داد.
مهمترين اين علائم عبارتند از :

  • خودمحوري و تكبر
  • خودشيفتگي
  • احساس ترس
  • خودكم بيني يا خودبزرگ بيني مفرط
  • خلاء روحي و احساس پوچي عميق
  • افراط و تفريط در علائم اعتياد
  • عدم قدرت تصميم گيري
  • لذت جويي و افراط
  • اشتهاي زياد براي مصرف الكل يا مواد مخدر و نيكوتين
  • تنوع طلبي و عدم داشتن عزت كلام

و بسياري از علائم ديگر …

نتيجه گيري

علائم بيماري اعتياد مي تواند بر اساس محيط رشد شخص در شاخه هاي متفاوتي بروز نمايد و در شخص رشد كند. به حتم يكي از بارزترين و شناخته شده ترين راه هاي بروز اين بيماري، اعتياد به مواد مخدر، الكل، نيكوتين، روابط جنسي، پرخوري و غيره است. اين بيماري در افراد مختلف بر اساس شخصيت و ادراك و محيط زيست افراد بسيار متنوع و متفاوت است. شايد به جرات بتوان گفت كه بيماري اعتياد در نسل بشر گسترده شده و شناخت آن بر اساس دلائل و علائم كار بسيار پيچيده اي است.

عزيزان و همراهان ارجمند براي دريافت خدمات ترك اعتياد و همچنين اخذ مشاوره ترك اعتياد و انواع مشاوره آنلاين رايگان لطفا از طريق صفحات مشخص شده اقدام بفرماييد.

سرفراز باشيد …

 

منبع : بيماري اعتياد

 

نشانه های مدفوع سالم چیست؟

مدفوع سالم پیوسته، طولانی، صاف و نرم و به شکل S می باشد. چنین مدفوعی زمانی ایجاد می شود که بدن به طور کامل هیدراته شود و مقدار کافی فیبر بخورید. با این حال، اگر مدفوع صاف به قطعات کوچک تر تقسیم شود نیز جایی برای نگرانی در مورد آن وجود ندارد. این نوع مدفوع نیز سالم است. مدفوع سالم باید به رنگ قهوه ای تیره تا متوسط باشد. مدفوع سیاه، سفید، یا خیلی زرد ممکن است نشان دهنده ی یک مشکل جدی باشد.

بوی ناخوشایند مدفوع نشانه ی بدی نیست. مدفوع دارای بوی ناپایدار است زیرا حاوی مواد زائد و سمی است که باید از بدن خارج شوند. این سموم شامل باکتری هایی است که در پوشش روده قرار دارند. بوی مدفوع همیشه بد است، اما مدفوع با بوی بسیار بد که متفاوت از حالت معمولی است، می تواند نشان دهنده اتفاق جدی در داخل روده باشد. اگر این بوی غیر معمول برای چند روز ادامه یابد، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک ممکن است کولونوسکوپی برای تشخیص مشکل انجام دهد. مدفوع سبز نوزاد

مدفوعی که ناسالم درنظر گرفته شود معمولا به دسته های 1 – 2 (نشان دهنده یبوست) یا دسته های 6 -7 (نشان دهنده اسهال) تعلق می گیرد. دسته های 3 – 5، به ویژه 4، به عنوان عادت های نرمال و سالم مدفوع شناخته می شوند.علت بوی بد دهان

با توجه به مقیاس مدفوع بریستول یا BSF، 7 نوع مدفوع وجود دارد:

1- تکه های جداگانه سخت و درشت، مثل مهره

2- مدفوع موجدار به شکل سوسیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.